Известие

Collapse
No announcement yet.

Странен звук откъм релетата по време на движение...

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Странен звук откъм релетата по време на движение...

    ...
    Last edited by badmadafaka; d.m.y г., 10:27.

  • #2
    перката на датчика за температурата в купето?


    Даването на газ, води до пристрастяване!
    Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
    Volvo V50 2.0D by RuBig

    Comment


    • #3
      Твойта кола май няма,щом е от старите ГТВ-та и е с климатик няма датчик,по вероятно е да е някое реле.Напрви тест про кой включен агрегат се чува,нещо мигачи,чистачки и т.н.,може да е и от релето на перката,ма то е на таблото,а ти казваш че не се чува откъм бушонното табло
      Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
      Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
      Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

      Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

      Comment


      • #4
        За вентилатора в купето реле няма. Ето:



        Последното го казвам, защото на мен са ми малко объркани понятията вентилатор - има няколко в колата.

        Ся: За охлаждащата перка на мотора релета трябва да има. Ето какво дават в Библията за М2.10.3:




        Значи спрямо последната картинка, търсиш релетата I99 и I100 за двете степени в ляво от таблото за бушоните. Тук пише, че са с жълта база (основа). Намери ги, свали ги и отвори (почисти, профилирай), па сглобявай обратно.
        Eдна питанка: Забеляза ли дали проблема го прави като загрее колата (като се опита да включи някои от степените на вентилатора) или постоянно?

        ПП: Q15 и Q69 oт първата схема се намират зад жабката, така че ги изключи тях.
        Last edited by b_angelov; d.m.y г., 15:28.
        Alfa Romeo GTV 2.0 16V Twin Spark 150hp
        Alfa Romeo 159 2.4 20V JTDm Q-Tronic 200hp

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от badmadafaka
          Да, говорим за перката на охлаждането (която при 2.10.3 доколкото знам се контролира НЕ от екуто), не на парното...

          Сега, дали правилно съм разбрал: тези релета (I99 & I100) се намират точно там дето аз твърдя, че чувам хрупането - до духалката... Обяснението "жълта основа" значи, че махам едно по едно всичките релета, които стоят там и гледам на кое основата в която се набива е жълта, нали така? А не да търся жълто на цвят реле..?

          А това I35 дето е на таблото с предпазители какво е всъщност (защото на вид е реле ама в описанието пише, че е някакъв термален контакт с две нива (уатевър дъ фак дет миинс)..?

          Иначе звука най-вероятно се чува точно като е загряла колата, защото нямам спомен да го прави в началото като я подкарвам, все съм някъде на път (тоест минало е време в което е загряла)... На трак дея температурата ми стоеше над 90* (така грубо ако съдя по деленията трябва да е към 100-тина, тоест там където се пуска втора степен) и после по пътя не спадна, защото аз излязох от пистата и почти веднага си тръгнах... Демек може би е точно като опитва да пуска втората степен, защото да карам по магистралата и то да си седи в същата температура все едно, че карам на пистата май не е баш нормално, а..?
          Кажете само дали става да пробвам директно с друго реле, което има същия вид или най-добре да разглабям това), в смисъл има ли нещо специфично в него както е примерно диода в релето на соленоида на вариатора и т.н. или най-обикновено реле (каквито в момента от кувето имам една торба)..?
          На тази схема не се вижда много хубаво, но:
          - I99 "Engine Cooling Fan 1-st Speed Relay" е най-обикновено реле с 5 крака, 30А (Ампера).
          - I100 "Engine Cooling Fan 2-nd Speed Relay" също е най-обикновено тъпо реле с 5 крака, но е 50А.

          Показвам нагледно едно такова 30А реле от Лада, което ми се мота по бюрото в офиса:
          Click image for larger version

Name:	ABCD0001.jpg
Views:	1
Size:	93.5 Килобайта
ID:	2307294 Click image for larger version

Name:	ABCD0004.jpg
Views:	1
Size:	98.7 Килобайта
ID:	2307295

          Оригиналните релета на Алфа си имат цветове, според ампеража. 30А е жълто. 50А съм го забравил какъв цвят беше. 20А бяха сиви.
          I35 е едно много мръсно реленце. Нарича се "Key Operated Supply Relay". 30А е, и е жълто. При подаване на контакт, това реле подава напрежение на всичките консуматори, които се захранват през "контакт-а". Миналото лято то ми изигра много мръсен номер една вечер, дълга драма, от която ме спаси чичката (Голямата Риба).
          За него ще ти кажа: Следи му температурата. Моето си беше окъсило част от намотката (заради нарушена лакова изолация предполагам) и се запали буквално. Съответно и спря (отлепи си контактите) та ме остави на Созополската магистрала без фарове, вентилация в купето, джамове, без кислород в пълен мрак навън. Добре че аварийките работят и без контакт, че на техните светлинки успях да спра.
          Та няма нищо особено в I35. Едно тъпо 30А реле.
          Last edited by b_angelov; d.m.y г., 17:47.
          Alfa Romeo GTV 2.0 16V Twin Spark 150hp
          Alfa Romeo 159 2.4 20V JTDm Q-Tronic 200hp

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от badmadafaka
            Как от лада бе - ще сложим релета от италиянска бегачка...

            А чисто информативно за онова 35 - то пак ли е съвсем обикновено (като това дет си показал) или не баш..? Аз си мисля, че ако беше от него, щеше да има някакво проявление освен щракането, ама все пак да знам информативно какво е - може и него да го сменя за проба ако го имам същото от кувето
            С това реленце, дето съм го снимал, карах на мястото на I35, докато чичката (Господ здраве да му дава) ми намери ориджинъл (барабар с цялото табло)
            Така че и то си е съвсем обикновено, без никакви диоди вътре.

            Сега ми хрумна една идея:

            Намираш датчика L33 "Two-Level Thermal Contact", от схемата "Енджин Кулинг", която съм постнал по-горе.
            Изваждаш му буксата (може да се ориентираш къде е, по последната картинка). Даваш колата на контакт и окъсяваш пин "A" и "С". Тогава ще се включи релето за първа степен на вентилатора и съответно той ще сработи.
            Ако окъсиш пин "А" и "В" ще се включи релето за втора степен на вентилатора.
            Аз съм почти убеден, че ще имаш нагорели контакти на I99 или I100, които може да "църкат".
            Attached Files
            Last edited by b_angelov; d.m.y г., 16:09.
            Alfa Romeo GTV 2.0 16V Twin Spark 150hp
            Alfa Romeo 159 2.4 20V JTDm Q-Tronic 200hp

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от badmadafaka
              А как изглежда това 33 на вид?
              Бали. Никога не съм го виждал.

              Ама ще е нещо с 3-пинова букса, монтирано около радиатора някъде.
              Last edited by b_angelov; d.m.y г., 17:38.
              Alfa Romeo GTV 2.0 16V Twin Spark 150hp
              Alfa Romeo 159 2.4 20V JTDm Q-Tronic 200hp

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от badmadafaka
                А как изглежда това 33 на вид?
                Я да видим ся кой ще почерпи
                Attached Files
                Alfa Romeo GTV 2.0 16V Twin Spark 150hp
                Alfa Romeo 159 2.4 20V JTDm Q-Tronic 200hp

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от badmadafaka
                  Така... Заслушах се по-внимателно и има едно ясно доловимо цъкване точно в момента когато температурата подминава 90 градуса (явно първа степен) и то се чува точно оттам, откъдето чувах и въпросното странно цъкане/хъркане...
                  От схемата на релетата за степените на перката, обаче, излиза, че има 2 броя с жълта основа (I99 & I100)...Е да, ама не - има два броя жълти на цвят (по 30 ампера) и само едното от тях е с жълта основа... За всеки случай смених и двете и зачистих всичко с контактен спрей (релетата и холдерите им)... Смених профилактично и едно сиво 20-амперово, което се оказа, че е за плафоните... Още не съм карал да разбера има ли файда...
                  А там имаше нещо като празен холдер за реле - не точно като тези около него, но като го гледам какъв му е вида, там може да се сложи едно стандартно реле... Черен е на цвят и нищо не намерих за него в книгата... Някакви идеи за него..? Да не би там да трябва да стои някое по-голямо реле за втората степен..?
                  Нито един наш колега, нито аз нямаме реле на това място. Незнам за какво е този холдър наистина. На някой друг ако му се гъзи - може да провери дали има нещо там.
                  Click image for larger version

Name:	Снимка0000.jpg
Views:	1
Size:	94.6 Килобайта
ID:	2307424Click image for larger version

Name:	Снимка0001.jpg
Views:	1
Size:	95.4 Килобайта
ID:	2307425Click image for larger version

Name:	Снимка0002.jpg
Views:	1
Size:	89.4 Килобайта
ID:	2307426
                  Публикуваните снимки са от колегата.
                  Бадмадафака, отвори ли релето да видиш какво има вътре? Струва ми се, че има още нещо паралелно към бубината, но съпротивление ли е, или нещо друго - незнам.
                  Last edited by b_angelov; d.m.y г., 23:55.
                  Alfa Romeo GTV 2.0 16V Twin Spark 150hp
                  Alfa Romeo 159 2.4 20V JTDm Q-Tronic 200hp

                  Comment


                  • #10
                    Точно така,ако някое реле издава странни звуци проблема не е в контактите отвън,а вътре,ако има нагорели пъпки или спукани спойки и се товари от тока.
                    Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                    Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                    Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                    Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                    Comment

                    Working...
                    X